Sklik už má aj obsahovú sieť

Sklik, PPC systém Seznamu sa opäť rozrástol. Ako informovali na ich blogu, Seznam testuje kontextové cielenie reklám a ich umiestnenie v obsahove sieti.

V nové verzi administračního rozhraní Skliku můžete na úrovni kampaní vypnout nebo zapnout cílení kampaně na obsahovou síť a na úrovni sestav můžete nastavovat jiné maximální ceny za proklik pro obsahové cílení. Postup testování kontextového cílení je podrobně popsán na našem blogu. Nejdůležitějšími informacemi je, že vašim kampaním jsme zapnuli kontextové cílení, ale až do půlnoci 15. července nebudete za prokliky z obsahové sítě platit vůbec

Aktuálne sa reklamy zobrazujú na blogoch systému blog.cz. Predpokladajú, že v budúcnosti umožnia voľné umiestnenie reklám Skliku pre každého prevádzkovateľa stránok. Týmto sa Sklik dostane v ponuke možností inzerovať v obsahovej sieti do rovnakej pozície, ako je Adwords od Google a Etarget.

Aktuálne odporúčanie od firmy Infolek: Vypnúť! Mám pre to tri dôvody:

  1. Od 15.júla bude ladenie služby prebiehať za peniaze inzerentov. Nie je dôvod sa na ňom zúčastňovať. Kým vyladia všetky prvotné veľké muchy, odhadujem že prejde tak jeden až dva mesiace.
  2. Obsahová sieť aktuálne znamená priestor free blogovacieho systému blog.cz. Na základe dlhoročných skúseností s blogosférov viem, že blogy sú jedno z menej spoľahlivých inzertných priestorov a sú vo väčšej miere náchylné ku click fraudom. V tomto prípade nepôjde ani tak o snahu obohatiť sa zo strany prevádzkovateľa webu, ale skôr o kliky zo zvedavosti užívateľov blogovacieho systému.
  3. Základnou (nie však jedinou) podmienkou , aby sa inzercia v obsahovej sieti oplatila je možnosť nastaviť rozdielne ceny pre vyhľadávanie a pre obsahovú sieť. Pokiaľ táto funkcia nebude do Skliku zabudovaná, je využívanie PPC systému v obsahovej sieti problematické z pohľadu ROI.

Pokiaľ máte akékoľvek otázky k fungovaniu PPC systémov, smelo do komentárov.  Ak chcete inzerovať v PPC systémoch Adwords, Etarget, Sklik, kuntaktujte ma. Firma Infolek vytvára a spravuje reklamné kampane pre individuálnych klientov v systémoch Adwords, Etarget a Sklik cielené na slovenský a český jazykový priestor.

Share Button

Vložte komentár