Zoznam 100 najdrahších fráz v PPC reklame inšpiruje k akcii

Ktorý prevádzkovateľ Adsens alebo Etarget by nechcel na svojich stránkach eCZT v hodnote stoviek dolárov? Myslím, že taký sa nenájde. Pre inšpiráciu tvorcov obsahových webov prinášam prehľad najdrahších fráz v angličtine, ako ich priniesol článok Pay-per-click Advertising: The Top 100 Keyword Phrases.

Len dodám (čo vyplýva z poznámky na konci tohto textu), že ako prevádzkovateľ obsahového webu musíte mať aj šťastie na toho, kto na danú frázu inzeruje. Pokiaľ spravuje kampane skúsený človek, podarí sa mu skvalitnením kampane a účtu Adwords cenu za frázy zo zoznamu stlačiť dolu. Preto je dôležité sledovať niektoré znaky optimalizovanej kampane, ako je výskyt kľúčových slov v inzeráte, AB testovanie inzerátov toho istého inzerenta a ďalšie.

Expensive keyword phrases; cost per click

  1. conference calling companies $51.66
  2. purchase structured settlements $51.48
  3. home owner secured loan $50.36
  4. mesothelioma patient $50.23
  5. austin texas dwi lawyer $50.03
  6. phoenix dui lawyers $50.01
  7. insurance auto $50.00
  8. secured loans $50.00
  9. phoenix dui attorney $50.00
  10. car free insurance online quote $49.96
  11. pokračovanie na spyfu.com

Áno je to v angličtine a tak si poviete čo z toho? Nuž, základom je vytvoriť si vo vlastnej nike podobný rebríček. Samozrejme pomáha dlhodobé sledovanie a skúsenosti v danej nike.  Užitočnou pomôckou sú nedávno sprístupnené presné-nepresné čísla v nástroj Adwords na hľadanie kľúčových slov.

Pozrime sa na ten zoznam z opačnej strany barikády, z pohľadu inzerenta.

Z pohľadu inzerenta vznikajú dôležité súvislosti. Jednak je možné sa do istej miery týmto drahým slová vyhnúť rozumným výberom “predĺženej miechy”. Predsa len dlhý chvost by bol už dosť vzdialený.

A druhá súvislosť je ešte očividnejšia. Napríklad v systéme Etarget sú prehľadne vyčíslené ceny za jednotlivé pozície. Vrámci správy vlastných kampaní som zahliadol situáciu, kedy konkurencia platí za prvú pozíciu 125 SKK aj keď za druhú pozíciu je cena za rovnaké kľúčové slovo 12 SKK. Ja som ochotný platiť za dané slovo na piatej pozícii 2,10 SKK. Áno, pomer klikov na piatej pozícii je nižší, ale problém toho kľúčového slova (a celkového sortimentu, ktorý je predmetom tejto výkonovej kampane) je, že PPC matematika ukazuje, že 3-5 SKK je maximum, pokiaľ má byť celkové ROI aspoň vyrovnané (keď už sú zohľadnené dlhodobé sledovania ceny za konverzie).

Poznámka na okraj: Do čistej ceny za klik sa v systéme Adwords premieta kvalita kľúčového slova v kontexte danej zostavy, kampane a účtu. Preto čistá cena za klik sa v závislosti na kvalite histórie účtu líši.  Takže  mnohokrát stačí lepšie zorganizovať štruktúru účtu Adwords a vyladiť pomer medzi málo a často vyhľadávanými variantmi alebo zlepšiť iné parametre ovplyvňujúce kvalitu kľúčového slova a cena letí dolu.

Ak máte záujme o vytvorenie PPC kampane re vaše produkty, alebo správu vášho PPC účtu, využite kontaktný formulár. Na paušálnej cene sa určite viem dohodnúť.

Share Button

Vložte komentár