Ako zhodnotiť prínos sebavzdelávania

Boli ste na veľtrhu? Na workshope? Na prednáškach? Na kontinuálnom vzdelávaní?

A stálo to za to? Keď potrebujem vedieť či to nebol zabitý čas, spočítam, koľkokrát som si v duchu povedal vetu:

To, čo som sa práve dozvedel, sa hodí tomuto môjmu zákazníkovi.

V tej vete sa skrývajú dve zásadné veci:

  1. Viem, čo môj zákazník potrebuje.
  2. Viem, že dostanem zaplatené len za to, čo je užitočné pre môjho zákazníka.

Alebo ste taký marketingový génius, že dokážete predať Eskimákovi chladničku? A viete vy vôbec, že k vám zákazníci chodia len preto, že ste v niečom dobrý, že si u vás môžu uspokojiť svoje potreby? A viete, v čom ste to vlastne taký dobrý? V čom že sa to odlišujete od konkurencie?

Ja viem, tisíce otázok a tu na ne nenachádzate žiadne odpovede. No moja rada je: Položte si tieto otázky! Ja vám na ne nedokážem odpovedať. Vy viete v čom ste dobrý. Vojdite do svojej lekárne vchodom pre pacientov.

Buďte svojim vlastným zákazníkom. Zistíte, čo ste si dokázali poskytnúť excelentne a na čo ste potrebovali vonkajšiu pomoc.  Už tomu trochu rozumiete? Spravte si taký malý interný audit vašich konkurenčných výhod. Bude sa vám ľahšie posudzovať, v čom má zmysel sa doškoľovať a čo by bola strata času.

Aby to tu dnes nebola len čistá teórka, pridám jednu aktuálnu konkrétnosť: Sieťové lekárne vedia v čom je samostatný lekárnik dobrý. A snažia sa to od nich naučiť. Verte mi, poznám ich. Aj tie sieťové lekárne sú v niečom dobré. Nie že nie! Tak to treba od nich obšľahnúť.

Alebo sa môžete spoľahnúť na pomoc zhora. Len som si nie istý, že je Pán Boh samostatný lekárnik.

Share Button

One Response to “Ako zhodnotiť prínos sebavzdelávania”

  1. […] Pamätáte sa? Minule som písal o tom, ako zhodnotiť prínos vzdelávacích akcii a kládol som dôraz na otázku To, čo som sa práve dozvedel, sa hodí tomuto môjmu zákazníkovi. […]

Vložte komentár