Nepite stále len z prameňa, poniže je vody viac

V roku 2000, niekedy medzi březnom a květnom, som začal elektronicky objednávať. To znamená tri zásadné a nedeliteľné činnosti: Raz týždenne som nechal stroj vypočítať normy pre každú jednu položku a každý deň som na základe týchto noriem na tri kliky odosielal elektronickú objednávku. Na druhý deň prišiel elektronický dodací list. Následné naskladnie automaticky uplatnilo pevné koncové ceny neregulovaného sortimentu.

Minulý týždeň, teda v záŕí roku 2011 som zľahka objasňoval vrámci zaškolovania používania moderného expedičného SW princípy elektronického objednávania. Za tie roky sa nič nezmenilo. Rovnaké protiargumenty, rovnaké postoje. A rovnaké začiatočníctvo.  Viete, tak trochu by som očakával, že už tieto nástroje moderného lekárenstva preniky do škôl. Že to, čo bolo ultra moderné v praxi lekárne začiatkom storočia, bude dnes už samozrejmosťou.

Práve z príkladu elektronického objednávania mám veľmi nepríjemný pocit. Pocit stáleho prešľapovania na mieste. Stáleho začiatku. Kvôli opakovaným a opakujúcim sa potrebám zaučovať tie základné princípy sa míňa čas na pokročilosti. Rozvíjanie moderných technológii. Ladenie detailíkov, evolučný vývoj a také tie drobnosti.

Viete ako rád by som diskutoval o tom, či je lepšie počítať normy zo 6 alebo 8 týždňov? Ako používanie medzných zaokrúhľovacích intervalov vplýva na produktivitu práce. A skutočne by ma zaujímali fundované názory na ladenie dĺžky normy zásob podľa splatnosti faktúr.  Ale s kým pracovať na vyriešení “problému konca sezóny”, keď kolegovia ani nevedia, koľko položiek sa im mesačne pohne a čo je to ležiak.

A tak som si povedal, že už treba od prameňa pokročiť ďalej. Radikálne si povedať: Tu končia začiatočníci a tamto hen po prúde je už miesto, kde sa už neučíme plávať. Ale zdokonaľujeme štýl. A ak sa medzi pokročilých niekto zamieša so začiatočníckou otázkou, prosto ho vykážeme do iného kurzu. Aby nás nezdržiaval.

Neriešiť začiatočnícku samozrejmosť okolo nezmyselného skla na táre, ale zaoberať sa vzťahom merchandisingu a expedičného maxima.

Len si kladiem otázku, či do tohto pokročilého toku rieky moderného lekárenstva bude mať kto vstúpiť. Uvidíme, v najbližších mesiacoch sa to aspoň pokúsim zistiť.

Poznámka pod čiarou: Mesiace sú uvádzané v češtine úmyselne. Elektronické objednávanie bolo na Slovensku v roku 2000 v stave -7 (slovom: mínus sedem) rokov ak nie viac.

Share Button

2 Responses to “Nepite stále len z prameňa, poniže je vody viac”

  1. Ty si asi jeden z tych mudrlantov zo sietoviek? Elektronicke obj. ficalo aj v r.2000 cez GAMO ISYS, a nielen to, za par sekund sa dalo zistit u 10 dodavatelov co ma kto na sklade pohladom na monitor… Takze si nechaj pre seba tie “ceske” invektivy.

  2. Áno, Gamo ISYS je, teda vlastne v roku 1999 bol, skutočne skvelý a moderný nástroj. Taký moderný, že vďaka jeho hojnému využívaniu a skvelým vlastnostiam, ktoré si zachoval v pôvodnom stave dodnes, už de facto neexistuje.

    Ale vážne: Toto je presne ten začiatočnícky pohľad. Elektronické objednávanie v roku 2011 znamená ďaleko ďaleko viac, ako ručne zisťovať dostupnosť liekov a ďatlovať ručne položky do objednávky.

    (Mimochodom, pozdravujem anonymov zo Šariša.)

Vložte komentár