5 + 1 odporúčanie pre stránku s výsledkami lokálneho vyhľadávanie

Lokálne vyhľadávanie je jednou z najčastejšie používaných funkcií na webe. Preto spôsobu zobrazenia výsledkov je potrebné venovať dostatočnú pozornosť.

Štyri odporúčania, spracované podľa textu How to design search result pages, pre zobrazenie výsledkov vyhľadávania:

  1. Zamedzte, aby sa musel návštevník vracať tam a späť, tam a späť medzy výsledkami vyhľadávania a cieľovou stránkou. Umiestnite do výsledkov dostatok informácii, aby si užívateľ z ponúknutých výsledkov vedel rýchlo a správne zvoliť cieľ.
  2. Zoraďte výsledky podľa relevancie. Pomocným stránkam, stránkam so zoznamami produktov, doplnkovému sortimentu nastavte nízku prioritu.  Marketingové preferencie uplatňujte opatrne.
  3. Eliminujte absurdné výsledky. Pozor na synonymá a preklepy, ktoré môžu byť súčasne pomenovaním pre dve nesúvisiace veci. Občas skontrolujte logy vyhľadávania a upravte štruktúru webu, doplňte obsah webu a upravte obsah podľa zásad copywritingu.
  4. Zobrazte viac výsledkov na každej stránka. Počet 10 nie je žiadna mantra. Jasne naznačte užívateľovi, že existuje aj druhá, tretia, piata stránka s výsledkami.
  5. Ošetrite stránku “Nič som nenašiel.” podobne ako stránku 404. Ponúknite niečo kontextové k vyhľadávanému výrazu.

A jedno bonusové odporúčanie: Vyhľadávanie musí byť fultextové, necitlivé na veľkosť písma, diakritiku a musí vyhľadať aj časti zadaných slov. Ideálne, keď pracuje s preklepovou prevodnou tabuľkou.

Share Button

Vložte komentár