5 + 1 odporúčanie pre stránku s výsledkami lokálneho vyhľadávanie
Lokálne vyhľadávanie je jednou z najčastejšie používaných funkcií na webe. Preto spôsobu zobrazenia výsledkov je potrebné venovať dostatočnú pozornosť.
Štyri odporúčania, spracované podľa textu How to design search result pages, pre zobrazenie výsledkov vyhľadávania:
- Zamedzte, aby sa musel návštevník vracať tam a späť, tam a späť medzy výsledkami vyhľadávania a cieľovou stránkou. Umiestnite do výsledkov dostatok informácii, aby si užívateľ z ponúknutých výsledkov vedel rýchlo a správne zvoliť cieľ.
- Zoraďte výsledky podľa relevancie. Pomocným stránkam, stránkam so zoznamami produktov, doplnkovému sortimentu nastavte nízku prioritu. Marketingové preferencie uplatňujte opatrne.
- Eliminujte absurdné výsledky. Pozor na synonymá a preklepy, ktoré môžu byť súčasne pomenovaním pre dve nesúvisiace veci. Občas skontrolujte logy vyhľadávania a upravte štruktúru webu, doplňte obsah webu a upravte obsah podľa zásad copywritingu.
- Zobrazte viac výsledkov na každej stránka. Počet 10 nie je žiadna mantra. Jasne naznačte užívateľovi, že existuje aj druhá, tretia, piata stránka s výsledkami.
- Ošetrite stránku “Nič som nenašiel.” podobne ako stránku 404. Ponúknite niečo kontextové k vyhľadávanému výrazu.
A jedno bonusové odporúčanie: Vyhľadávanie musí byť fultextové, necitlivé na veľkosť písma, diakritiku a musí vyhľadať aj časti zadaných slov. Ideálne, keď pracuje s preklepovou prevodnou tabuľkou.
Vložte komentár