Len pridať “Like” tlačítko nestačí

Vraj je to také jednoduché, stačí skopírovať kus preddefinovaného kódu a váš web bude zrazu kůůůlovejší a toto-oné-sociálnejší. Nuž, nie ste ďaleko od pravdy. Veru nie ďaleko, ale veľmi ďaleko.

Sociálne siete naučili ľudí, že web je ohromne pohodlný. Zdá sa, že tejto ilúzii podľahli aj majitelia webov a ich administrátori. Myslia si, že aj implementácia rôznych sociálnych “Like” tlačidiel a outsorsovacích komentárových modulov je taká.  Klik-klik-hotovo.

Ale chyba lávky. Po implementácii sa zrazu komentáre radia ako u hotentótov od nových (hore) k starým (dole). Po stlačení tlačidla na zdieľanie sa prevezme fotka z reklamy a perex z predvčerajšieho článku.  Pamätajte: Užívateľ už raz parsovaný link editovať nebude! Pritom stačí zachovať overené pravidlá,  akými sú naštudovanie dokumentácie a testovanie.

Pre Facebook a nie len preň, ale pre celý Open Graph, si môžeme pomôcť napríklad návodom prekvapivo od Facebooku:

The tags allow you to specify structured information about your web pages. The more information you provide, the more opportunities your web pages can be surfaced within Facebook today and in the future. Here’s an example for a movie page:

Open Graph protocol – Facebook Developers.

Hlavne meta tag property="og:image" môže byť pri dobrom použití silným marketingovým (značkotvorným) nástrojom.

Tiež dosť pomáha, keď je prirodzená štruktúra obsahu očakávateľná. Tak tak, stále platí pravidlo: “Robme veci normálne a štandardne.” Potom je pridávanie obsahu univerzálne odolné a akosi samozrejme funguje. Nie len na Facebooku, ale aj na ostatných sieťach, ako sú Twiiter či Google Buzz, či linkovacích službách Delicious alebo Vybralisme.  Veď aj v ich záujme je, aby maximum bežných stránok mohli užívatelia zalinkovať na klik-klik-OK a webdizajnéri nemali veľa práce.

Share Button

Vložte komentár