Návštevníci verzus zákazníci; fanúškovia verzus návštevníci
Je to nekončiaca odysea. Donedávna to bolo o vysvetľovaní, že návštevníci stránok nie sú zákazníci, teraz už dokonca, že f-fanúšikovia nie sú návštevníci a už vonkoncom nie zákazníci.
No sociálne siete sú in, tak hŕ na ne.
Teoreticky by se čekalo, že domácí webová stránka bude střediskem všech možných informací, ať již prodáváte hnědou limonádu, auta nebo filmy. Ve skutečnosti se jich nejvíce soustředí na Facebooku, kde je firma (či studio) jen jedním z mnoha tvůrců. Trend však je nepřehlédnutelný: například Coca-cola má na Facebooku téměř 11 milionů fanoušků, dvojnásobek loňského údaje, zatímco návštěvnost její domovské firemní stránky klesla v téže době o plných 40 procent.
Strategie.cz » News online » OnLine » Facebook bere webům firem návštěvníky
Tá správa je rovnako zúfalá ako je Facebook je najnespoľahlivejší hosting v existencii internetu.
Len tak mimochodom pripomeniem, že Facebook posiela štatistiky o f-stránkach a zaujímavý je údaj celkového počtu f-lajkárov k počtu návštev f-stránok. Schválne, mrknite na to. Ale odporúčam ten pohľad na lačno. To tých 11 cocacolových miliónov dostane celkom inú príchuť.
Naopak, Facebook môže byť zaujímavý zdroj návštevnosti a konverzií z vernosti. No to by na tých domovských stránkach (a aj f-stránkach) niečo muselo aj byť. Ale celé je to aj tak nakoniec marné, ak na Facebooku nemáte svoju cieľovú skupinu. Držitelia najplnších peňaženiek tam zatiaľ vraj nie sú.
Na zvládnutie pohľadu na úbytok na ceste od f-lajkára cez návštevníka po zákazníka treba silný žalúdok. Internet je stále prostredie malých čísiel. Ani Facebook na tom nič nemení.
Vložte komentár