Až 58% krádeží majú na svedomí zamestnanci
Pri mojich školeniach o správnej expedičnej praxi v otvorenej oficíne je základným argumentom personálu: “Veď nám to všetko pokradnú.” Správnejšie by malo zaznieť: “Veď si to pokradneme.”
Zhruba 42 procent ztrát připadá na krádeže spáchané zákazníky, 35 procent krádeží mají na svědomí zaměstnanci, 17 procent ztrát vzniklo obchodníkům kvůli technickým chybám a pět procent způsobili dodavatelé.
Zdroj: Týden.cz | V obchodech se kradlo méně, ale stále jsme na špici EU
Tvrdé dáta sú nemilosrdným zrkadlom pre naše dojmy. Jedným z obľúbených dojmov je, že za krádeže môže moderné vystavenie a kradnúci zákazníci. Ako sa ale ukazuje, podiel priamych krádeží zamestnancov je dosť vysoký.
A aj tie ďalšie dve potencionálne diery (chyby v systémoch a dodávatelia) má personál možnosť ovplyvniť. Pri dobrom nastavení procesov príjmu tovaru sa dajú vytvoriť rôzne spätné väzby, ktoré nás na chyby upozornia. Jedným z detailov, ktorý pomáha, je napríklad fyzická kontrola tovaru z vlastných dokladov, nie voči dodaciemu listu. O námatkovej kontrole vedúcim lekárne ani nehovoriac.
Je to otázka skúseností. Tie sa dajú nazbierať rokmi praxe, alebo vzdelávaním na externých školeniach.
Vložte komentár